Kort med gamla julkort

onsdag 29 december 2010

Hej igen. Idag har jag gjort ett kort till Kattiz Scrapp.
 Hon vill fira sitt första år på bloggen med en utmaning,
 att göra något roligt av dom julkort vi fått.
Jag passade på att prova en teknik som jag såg hos Splittcoaststampers för ett tag sedan,
 som jag tyckte såg spännande ut.
Nu kom jag inte riktigt ihåg hur man hade gjort men provade ändå,
utan att leta reda på "källan".


Eftersom jag bara ville ha mosaik på en del av kortet,
 satte jag dubbelhäftande tejp där jag ville ha motivet.
Jag klippte sönder två blå julkort i mindre bitar och satte fast dom i ett oregelbundet mönster.


Därefter strödde jag på embossingpulver "Silver Pearl" och värmde in.
Kanske hade resultatet blivit annorlunda om jag använt något annat pulver,
eller också har jag inte gjort riktigt rätt,
jag vill minnas att det såg lite annorlunda ut hos Splittcoaststampers.
Men det är roligt att prova olika saker. 


Fortsatte på det silvriga temat till resten av kortet också.
Hör gärna av er om någon annan provar på tekniken.
Kanske använda någon "puff upp" produkt?
Nu måste jag kila, tack för mig,
Hej då, Birgit.

Free Smiley Courtesy of www.millan.net

13 kommentarer:

Kattiz sa...

Oj, kul teknik. Något jag måste testa själv, blev ju hur snyggt som helst! Kul att se alla idéer för att "återanvända" årets julkrt på. Paketet växer ikväll, glöm inte lämna kommentarer på andra bidrag! God fortsättning!

Anonym sa...

Hej
Vilken rolig ide att klippa sönder kortet och göra ett "pussel". Det blev ju ett nytt konstverk.

Marie sa...

Snyggt!

Outi sa...

Wow, så tufft det blev! Verkligen rolig idé! Ska kolla länken som du hänvisar till.

Kram, Outi
http://anvantonytt.blogspot.com/2011/01/this-lay-out-was-made-for-papertake.html

Malin sa...

Jätteläckert med mosaikbitarna...

Anonym sa...

j-ar vad coolt!!! å silver o blått är ju riktigt vintrigt :-)

Från Lills syn sa...

Läcker teknik :)

Petra sa...

Kul teknik, fint kort du gjort.

Anonym sa...

Åh, så läckert!!

Stephi sa...

himla läckert, du vinner nog med denna

Pysselplaneten sa...

Så...läckert!

Kattiz sa...

Problemtest ;) Alla lyckas visst inte att skicka kommentarer här så jag testar själv ... och passar på att säga igen, underbart kort... verkligen! :)

Kattiz sa...

Här kommer en kommentar från Birgit som inte får det att fungera så jag vidarebefodrar den :)

Super häftigt med mosaik. Tycker om att du har använt ett färgtema på hela.

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS